Gump – Pes, který naučil lidi žít (audiokniha)

napsal: Filip Rožek, namluvil: Ivan Trojan

Trochu jsem přesedlal z klasické knihy na audioknihu, což mělo svůj důvod. Číst jsem moc nestíhal, ale přesto jsem chtěl číst. Proto jsem se rozhodl okusit poprvé audioknihu. No ale jakou? Na Audiolibrix jsem narazil na knihu od Filipa Rožka “Gump – Pes, který naučil lidí žít) Věděl jsem, že v tu dobu je kniha hodně oblíbená. Ale do očí mě trklo, že ji namluvil Ivan Trojan. Když to tak vezmu kolem, tak tato kniha byla vůbec první českou knihou v mé skromné sbírce. Ale teď už ke knize, tedy audioknize.

Oficiální popis knihy:

Neotřelé, poetické, chvílemi až bolestné vyprávění očima psího tuláka Gumpa. Příběh o cestě plné překážek a pastí, o lásce, která má sílu dosáhnout až za duhový most, o neochvějné psí obětavosti položit život za svého páníčka, o naději, kterou nespoutá ani ten nejpevnější řetěz, ale také o zvířecí moudrosti, která nám lidem otevírá oči.

Gump přináší syrový a autentický příběh, vystavěný z reálných zkušeností člověka, který se celý svůj život věnuje záchraně týraných psů, odhalování psích množíren a napravování křivd, kterých se lidé v bezcitné honbě za penězi dopoušt na nejlepším příteli člověka.

Je to kniha bez příkras a hollywoodského zjemňování. Jako bychom nahlédli do hlavy toulavého psa Gumpa a viděli všechno, co si prožil, jeho očima. Autor se setkal s trýznivými psími osudy a s jejich zážitky, nad kterými někdy zůstává rozum stát. Touto knihou chce lidem otevřít oči a ukázat jim, že každý z nás může pomoci, pokud si začne všímat dění kolem sebe, a přestane spoléhat, že situaci napraví někdo jiný. Až pochopíme, co nám psí duše dokážou nabídnout, může být náš život mnohem bohatší.

Recenze audioknihy:

Audiokniha má sama o sobě necelé dvě a půl hodinky příjemného vyprávění Ivanem Trojanem. Interpretacemi k tomu sedí jedna báseň. Nemám v tomto ohledu co vytknout, klobouček dolů. Příběh knihy může být pro někoho nejen motivační, ale i dojímavý. Což u mě sice dojmutí nenastalo, ale líbila se mi. Vyprávění příběhu z pohledu psa, který byl několikrát vyhozen, páníčkové se u něj střídali jak na běžícím páse bylo chytlavé. Jako knihu občas chcete přečíst jedním dechem, tak tady chcete pro změnu doposlechnou do posledního tónu. Jediné u čeho bych měl menší výtku, je poznámka o plýtvání jídlem. Působí tam tahle poznámka uměle. Ale třeba to tak cítím jen já. Asi největší rozdíl mezi tištěnou knihou, je ten, že ji doplňují krásné akvarelové ilustrace Weroniky Gray a fotografie lidí a psů, kterými se autor v příběhu Gumpa inspiroval. Tohle v audioknize nenaleznete. Ale pro změnu v ní máte jako bonusovou poslední část celou píseň ke knize od Olgy Lounové – Protože to nevzdám. Na ní se podíleli i další interpreti: Marta Kubišová, Richard Krajčo, Bára Basiková, Katarina Knechtová, Poetika, Petr Kolář, Sebastian, David Kraus, Elis Mraz, Earth, Pavel Callta, Tereza Mašková, Anna Šulcová Kytara: Miloš Knopp Sbor: Coro Piccolo Praha

ZANECHAT ODPOVĚĎ